Skip to content

Sammen når vi dine mål

Vores erfarne konsulenter tager ansvaret og ejerskab på projektet og kan med deres store viden sikre, at du får den bedste IT-netværks & IT-sikkerheds-løsning, der passer til netop dit behov.

Vi sikrer at opgaverne/projektet løses, holder dig fuldt informeret og fjerner dit behov for at bruge unødig tid.

Den forkerte løsning kan hurtigt koste din virksomhed dyrt, så en dygtig konsulent kan hurtigt vise sig at være en rigtig god investering.

Klare værdier, store ambitioner og et stærkt kollektiv

2C Networks leverer ydelser inden for områderne IT-netværk og IT-sikkerhed. Vores ydelser falder i tre forskellige kategorier. 

Konsulentydelser. 

Salg af løsninger inden for samme felt – altså netværk og IT-sikkerhed.

Managed Services; fx drift, beredskab og overvågning af netværket.

2c networks

Vi skal være der for kunderne, og de skal kunne stole på, at vi altid kan hjælpe dem. Det er derfor 2C networks er sat i verden. Så vi skal være rigtig gode til vores arbejde, men vi skal samtidig være ydmyge omkring opgaven. Det er nogle gange en svær balance, så det er vigtigt, at vi holder os for øje, at kundens behov altid er i centrum

Ketil Johansen
Indehaver

2C Networks er først og fremmest kendetegnet ved, at vi tager ejerskab. Vores fornemste opgave er at sikre, at kunden er tryg ved, at der bliver taget hånd om opgaven,” fortæller Thomas og fortsætter. “Når vi siger, at vi vil være ‘trusted advisor’ for kunden, så skal vi sørge for, at kunden kan regne med os. Det siger sig selv. Og det skinner igennem fra det allerførste møde og hele vejen igennem en langvarig samarbejdsrelation

Thomas Tikjøb
Sales Manager

Man skal være god til at aflæse mennesker og have en vis ydmyghed overfor kunderne. Man skal selvfølgelig sige sin mening og være ærlig, det er det kunden betaler for. Men man skal gøre det på en ordentlig måde. Man skal have teknisk forståelse, men man skal også kunne acceptere, at man ikke ved alt. Tværtimod skal man have lyst til undervejs at sætte sig ind i alt den nye viden, som arbejdet kræver løbende

Mathias W. Kassner
Netværkskonsulent

Hos 2C Networks har vi ambitioner om at vokse, og vi skal bruge flere gode folk. Derfor har vi allieret os med en nysgerrig sjæl udefra, til – gennem en række interviews – at give os nye vinkler på os selv og give dig et bedre indblik i, hvem vi er.

Det første interview er med Ketil Johansen, direktøren for det hele.

IT-konsulenter med øje for kunderne

“Vi skal være der for kunderne, og de skal kunne stole på, at vi altid kan hjælpe dem. Det er derfor 2C networks er sat i verden. Så vi skal være rigtig gode til vores arbejde, men vi skal samtidig være ydmyge omkring opgaven. Det er nogle gange en svær balance, så det er vigtigt, at vi holder os for øje, at kundens behov altid er i centrum.”

Ordene er direktør Ketil Johansens. Han har startet 2C Networks, en konsulentvirksomhed, der arbejder med IT-netværk og IT-sikkerhed. Og han er rimelig klar i spyttet omkring sine værdier, og hvordan han ønsker, at de skal gennemsyre virksomheden, dens medarbejdere og deres forhold til kunderne.

“Det er så vigtigt for mig, at vi fjerner så meget kompleksitet fra kunden som muligt, så de kan fokusere på deres forretning. Det er er kernen i vores arbejde,” fortæller han.

Passioneret omkring nærhed og den gode relation
2C Networks bevæger sig i et område, hvor der ikke er mangel på konkurrence. Men hvis man spørger Ketil Johansen, hvad der gør 2C Networks til noget særligt, så er det begreber som ‘nærhed’, ‘ydmyghed’ og ‘trusted advisor’, der kommer ud ad munden på ham.

“Det er vigtigt for mig, at kunderne føler, at vi kender dem. At de ikke ringer ind til en kæmpe organisation og tænker gad vide, hvem der kommer og hjælper os i dag. Vi skal være tæt på – og kunderne skal mærke, at vi er tæt på,” pointerer han.

I alt hvad Ketil siger og gør, fornemmer man passionen for at være god og gøre et ordentligt og godt stykke arbejde. Han vil kendes på, at 2C Networks er nemme at samarbejde med. Det er et klart mål for ham.

“Vi er ikke en succes, hvis vi giver kunden mere arbejde og flere bekymringer. Vi skal hele tiden spørger os selv, om vi er nemme nok at arbejde sammen med,” siger han og fortsætter: “Den største ros, jeg kan få af kunderne, er at høre dem sige “Det tager I jer af”. Ikke mere end det. For der ligger så mange ting i den tillid, det vidner om.”

Kolleger med fælles forståelse for den grundlæggende tilgang
2C Networks er en sammentømret enhed, hvor alle arbejder tæt sammen med hinanden og med ledelsen. Så derfor er den personlige kemi altafgørende, slår Ketil fast.

“Vi skal have en fælles forståelse for den grundlæggende tilgang. Det er overhovedet ikke et spørgsmål om, at vi skal være enige om alt. Men vi skal allesammen købe ind i det samme fundamentale værdisæt.”

Ketil er ikke et øjeblik i tvivl om virksomhedens vækstpotentiale og lægger ikke skjul på ambitionerne. “Vores kunder kan godt lide vores tilgang til dem og den måde, vi agerer på. Så jeg er overbevist om, at vi kommer til at vokse rigtig meget i de kommende år.“

Som med så meget andet er Ketil helt klar i mælet, når han sætter ord på, hvilke medarbejdere han har brug for:

“Vi har brug for folk, der er fagligt dygtige. Folk der har erfaring, pondus og viden til at optræde som skarpe konsulenter overfor kunderne. Desuden skal vores kommende kolleger have et stærkt konsulent-gen og kunne skabe en god dialog med vores kunder. Selvom man måske ikke er enige, så skal kunden føle, at det har været en god dialog. Så der skal være en stærk faglighed og en evne til at kommunikere. Sidst men ikke mindst er det vigtigt at kunne påtage sig ansvar. Det er et af de steder, hvor jeg gerne vil have, at vi udvikler os til at være de bedste i hele verden; at være proaktive og tage så meget ejerskab som muligt. Og dét er en menneskelig disciplin.”

Det andet interview i rækken er med salgschefen, Thomas Tikjøb.

Sælger med teknisk indsigt

“I vores branche ser vi tit et anstrengt forhold mellem teknikere og sælgere, fordi der er en tendens til at oversælge løsningerne. Det sker ikke hos os. Det har stor betydning for mig, at jeg og mine fremtidige kolleger har produktindsigt. Vi skal ikke være eksperter i IT-netværk, men det kræver en overordnet forståelse for, hvordan tingene hænger sammen. Jeg sidder ofte over for IT-chefer i store virksomheder, som jeg skal kunne have en samtale med, der er givende for begge parter. Det er vigtigt for mig at kunne det,” fortæller Thomas Tikjøb, der er salgschef hos 2C Networks.

Vi tager ejerskab

Thomas er i høj grad med til at tegne virksomhedens kommercielle profil. Hans rolle er at håndtere alt der har noget med det kommercielle at gøre: Hvad skal tingene koste? Hvordan boarder de kunder ind, og hvordan sammensætter de produkterne. Og så har han en masse salgsmøder rundt omkring i hele landet.

Nok er Thomas Tikjøb ansvarlig for alt kommercielt og salgsrelateret, men det hele foregår i tæt dialog med direktøren. Og den røde tråd i visionerne og værdierne skinner ganske klart igennem.

“2C Networks er først og fremmest kendetegnet ved, at vi tager ejerskab. Vores fornemste opgave er at sikre, at kunden er tryg ved, at der bliver taget hånd om opgaven,” fortæller Thomas og fortsætter.

“Når vi siger, at vi vil være ‘trusted advisor’ for kunden, så skal vi sørge for, at kunden kan regne med os. Det siger sig selv. Og det skinner igennem fra det allerførste møde og hele vejen igennem en langvarig samarbejdsrelation.”

Ingen dårlige møder

Det ligger Thomas på sinde ikke at holde dårlige møder. Derfor ofrer 2C Networks en del ressourcer på at sikre, at de mødes med de rigtige potentielle kunder. “Et godt møde er kendetegnet ved, at forarbejdet er gjort ordentligt. At vi er sikre på, at vi kan tilbyde noget, som den potentielle kunde kan bruge til noget. At vi rent faktisk har noget væsentligt at snakke med kunden om,” pointerer han.

“Det er spild af alles tid at holde dårlige møder. Og ved at prioritere de gode og rigtige møder fra starten, opbygger vi den gode relation helt fra begyndelsen”.

Så på den måde kan man sige at direktørens visioner for, hvordan 2C Networks skal agere, tale med og forholde sig til kunderne skinner igennem ud i den helt indledende fase. Thomas understreger vigtigheden af, at kunden har ro i maven og føler, at pengene er godt givet ud. Tryghed er helt klart en fællesnævner for de kommercielle og ikke-kommercielle aktiviteter hos 2C Networks.

Strategi og frimærkekøb

Da Thomas startede hos 2C Networks kom han fra et job i en stor organisation med mange medarbejdere og hjælp til at få taget hånd om de praktiske ting i dagligdagen. Men han fortryder ikke et øjeblik skiftet til en nystartet virksomhed.

“Jeg har været med fra starten, og det har været fedt. Der har været knald på, og der er ikke ikke ret langt fra tanke til handling. Men det er da helt klart noget andet end det, jeg var vant til. Nu skal jeg købe mine egne frimærker,” siger han og griner.

“Jeg havde længe gået med en drøm om at starte noget op på egen hånd. Men da jeg fik muligheden for at komme på holdet her fra starten, var jeg ikke i tvivl. Mavefornemmelsen var helt rigtig og jeg klikkede med de andre med det samme.”

Thomas’ kommende kollega

Thomas kommer med en bred kommerciel erfaring. Han har både salgs- og lederuddannelser bag sig og en masse praktisk erfaring. Det betyder at han evner at varetage en række strategiske kommercielle opgaver, der rækker langt ud over det deciderede salgsarbejde. Og han glæder sig til at dele sin viden og erfaring med sin kommende kollega.

“Vi skal have en kollega, der bliver selvkørende ret hurtigt – meget gerne med erfaring og interesse for branchen. En der booker sine egne møder, tager ud og holder møderne og sælger vores løsninger. Vi starter ud med en account manager, der skal booke møder til mig, men naturligvis også selv deltage på møderne. Men målet er helt klart en fuldt selvkørende sælger.”

Det tredje interview i rækken er med netværkskonsulenten Mathias..

Vi bygger motorvejen, der forbinder det hele.

Mathias er netværkskonsulent hos 2C Networks. Han har altid interesseret sig for IT, og under uddannelsen til datatekniker var det arbejdet med netværk, der virkelig fangede ham. “Det, der fascinerer mig, er nok tanken om, at vi bygger og servicerer den motorvej, der forbinder det hele, og får det hele til at gå op i en højere enhed,” fortæller han.

Ikke en konsulenttype – og så alligevel

Mathias så egentlig ikke sig selv som ‘konsulenttypen’, men så fik han muligheden for et konsulentjob hos 2C Networks. Han tog jobbet og har ikke fortrudt det et øjeblik.

“Nu synes jeg netop konsulentdelen er spændende, fordi der er stor variation i opgaverne, og jeg er ude hos mange forskellige kunder. Der er måske et større pres, men det giver også bare en rigtig god følelse bagefter. At der er nogen, der ringer direkte til mig, fordi de har akut brug for min hjælp,” fortæller han.

“Selvom jeg i perioder nærmest er fuld tid hos én kunde, så er det alligevel anderledes at være konsulent. Jeg indgår som en del af holdet hos kunden i et velfungerende samarbejde, men alligevel har jeg den ekstra dimension, at min arbejdsplads er et andet sted. Det giver mig nogle andre vinkler og perspektiver på arbejdet. Det kan jeg godt lide,” siger han og fortsætter:  “Som konsulent leverer man en vare, som kunden betaler for, og det skaber en helt anden intensitet.”

Fælles krigsar med kunden

Ligesom både direktøren og salgschefen beskriver Mathias det gode forhold til kunderne, som det helt centrale i arbejdet. Og for Mathias er det også det, der adskiller jobbet som konsulent fra andre jobs. “Vi beskriver det nogle gange som at vi har nogle krigsar til fælles med kunderne. Vi har stået der sammen med dem en hel nat og rykket håret ud, fordi ingenting virkede. Og så har vi løst problemerne sammen. Den slags fælles oplevelser giver et helt særligt professionelt bånd.”

Mathias mener, at han er sluppet for de største ildebrande. Men han har da oplevet at blive ringet op af en kunde søndag nat, fordi noget ikke virker, eller ved akutte sager, hvor en kunde er forsøgt hacket. “Det er da spændende, når det brænder på på den måde. Lidt firkantet kan man sige, at når det er værst for kunden, er det sjovest for mig. Og det er jo ikke fordi, det er sjovt, at kunden har problemer, men fordi jeg kan hjælpe med at løse et stort problem, der potentielt kan koste kunden dyrt.”

En særlig tillid

Mathias holder af spændingen i de store projekter, hvor nye ting skal implementeres. “Det sker ofte om natten og uden for normal arbejdstid, hvor man har rimelig frit spil og kan lukke det hele ned og bygge det op på ny. Det er altid lidt særligt at køre ud til en kunde lørdag nat, hvor alt er stille, og lukke hele systemet ned, mens alle medarbejdere ligger derhjemme og sover. I sådan nogle situationer bliver det ret tydeligt hvilken form for tillid, der er bygget op mellem os og kunderne. Det er fedt,” siger han og tilføjer:

“Og så er det da ret spændende, når det hele åbner igen mandag morgen. Så sidder man kl 8 og venter på at telefonen ringer. For der kan jo altid være et eller andet, der skal finjusteres.”

Stort og småt

Det er dog ikke altid sådan for Mathias, at jo større kunde, jo sjovere er arbejdet. For med de store projekter følger også mere politik og bureaukrati. De lidt mindre projekter kan være spændende, fordi tingene går lidt hurtigere, og der er lidt kortere fra idé til handling.

“Det er selvfølgelig nødvendigt i de større virksomheder, at beslutningsprocesserne er længere. Så ved de store kunder er det skalaen og kompleksiteten, der gør det spændende, og ved de mindre projekter er det hastigheden og følelsen af den forandring man er med til at skabe nu og her.”

Hvad er en god netværkskonsulent?

Adspurgt hvad der skal til for at gøre det godt i hans job, er Mathias ikke i tvivl. “Man skal være god til at aflæse mennesker og have en vis ydmyghed overfor kunderne. Man skal selvfølgelig sige sin mening og være ærlig, det er det kunden betaler for. Men man skal gøre det på en ordentlig måde. Man skal have teknisk forståelse, men man skal også kunne acceptere, at man ikke ved alt. Tværtimod skal man have lyst til undervejs at sætte sig ind i alt den nye viden, som arbejdet kræver løbende,” siger han og slutter:

“Det er ikke et otte til fire job. Der er skiftende arbejdstider, fordi en del af serviceringen ligger uden for normal arbejdstid, og problemer hos kunden kan opstå når som helst. Så man skal være klar til indimellem at arbejde på skæve tidspunkter og rykke ud, når det brænder på.”

Vi er stolte af vores tilgang til kunderne & vores måde at arbejde på.